Pavarotti Lady Dianának énekel

2011. november 29., kedd

A közelmúltban egy hír kapcsán közzétettem itt Katalin hercegnő és Lady Diana néhány klasszikus zenei kötődését. Többek között szót ejtettem arról a kedves epizódról, amikor 1991. július 30-án Luciano Pavarotti a Hyde parkban adott koncertet és az egyik áriát az akkor még férjével jelen lévő Dianának ajánlotta. A történet bája, hogy az ária Puccini: Manon Lescaut című operájának első felvonásából a következőképpen kezdődik:

Donna non vidi mai, simile a questa...

azaz

Ily földöntúli szép nőt még sohasem láttam...

Akkor csak hangban tudtam a koncertnek ezt a pontját prezentálni, azóta megvan látványban is. Gondoltam, mivel annak a kis bejegyzésnek elsöprő sikere volt, talán néhányan örülni fognak, ha visszatérek a témára és megmutatom amúgy én tettem fel a részletet kedvenc videomegosztó portálunkra, miután megtaláltam számos DVD-lemezem között :-)

Íme:



Az eső ellenére hatalmas volt a tömeg. A korabeli sajtó azt írta, hogy a Rolling Stones 1969-es koncertje óta ez volt a legnagyobb tömeget mozgató szabadtéri rendezvény Londonban. Lady Diana és Károly herceg a felvétel legvégén látszanak. Diana láthatóan örült az ajánlásnak hogy férje mit gondolt, ki tudja... Elgondolkodtam, hogy egy ilyen gesztus a középkorban lehet, hogy felségsértésnek számított volna :)
Jól látom, hogy Lady Diana másik oldalán az ősz hajú szemüveges úr aki szintén törülközővel védekezik a még nyár közepén is alkalmatlankodó londoni eső ellen nem más, mint az akkori miniszterelnök, John Major?

Diana nem vigyázott a frizurájára – az alábbi fénykép ekkor, a koncert után készülhetett a színfalak mögött:



1 megjegyzés:

Unknown írta...

Eltaláltad, Kati. Én nagyon örültem az írásodnak.
A történetnek, meg Pavarotti csodálatos áriájának.