Örömzene: Hapci!

2012. február 25., szombat

Már régen örömzenéltünk, de most muszáj, olyan jót találtam :)

Állítólag dúl az influenza-járvány. Én gyorsan lekopogom nagyon ritkán kapom el, nem is emlékszem, hogy úgy igazán mikor terített le. Általában náthával, köhögéssel megúszom. Hogy a csudában vagyok ilyen szerencsés, magam sem tudom :) de remélem, ez a rendszer sokáig kitart...

Hogy még jobban elijesszem magamtól és másoktól, itt van egy bűbájos dal. Egyik legújabb "felfedezettem", egy tüneményes francia koloratúrszoprán énekesnő adja elő: Patricia Petibon.
A Mezzo csatornán fedeztem fel őt magamnak, azóta már tudatosan keresem felvételeit kedvenc videomegosztó portálunkon, sőt, egy teljes CD-m  és DVD-n egy teljes operám is van már vele.

Patricia nem az a "tündibündi" énekesnő, ahogy az ember egy koloratúrszopránról feltételezné. A makulátlan éneklés mellett rendkívül erős komédiás hajlamai vannak. Ebben osztozik másik francia és ugyanilyen hangfajú kedvencemmel, Natalie Dessay-vel, ám Patricia mintha még rajta is túltenne a groteszk iránti érzékével.
A korabarokktól Alban Berg Lulujáig minden stílusban otthon van, maradandót és teljesen egyénit nyújt, ami uniformizálódó világunkban nagy dolog.
Akkor mindezt most be is bizonyítja a francia Emmanuel Chabrier (18411894): Les eternuements (azaz Tüsszentések, vagy Hapcik) című dalával, amelynek nemcsak énekszólama, hanem kísérete sem mindennapi :)
Remélem, hatásos ellenszere lesz az influenzának is:

0 megjegyzés: