Simándy József születésnapján

2012. szeptember 18., kedd

Ma 96 éve, 1916. szeptember 18-án született "az örök Bánk", Simándy József. Idén egyszer már megemlékeztem róla, március 4-én, halálának tizenötödik évfordulóján. Akkor számba vettem nagykanizsai megjelenéseit és ígértem, hogy még mutatok ebben a tárgykörben képeket. Ennek ma jött el a napja :)

1963. március 18-án második alkalommal énekelt Simándy kis városunkban, a vasutas művelődési házban. Jeles koncert volt kanizsai szempontból is, hiszen a nagykanizsai szimfonikus zenekar kísérte őt és partnernőjét, Czanik Zsófiát, sőt, operakórusokkal közreműködött a vasutas énekkar is.
Mint múltkor írtam, erről a koncertről nem csak a helyi sajtóban olvastam, hanem egy kolléganőm személyes emlékeit is hallhattam (ő tanúja volt Simándy első, 1948-as szereplésének is). És most itt van végre a fénykép, ahol az ő kislányának – aki már akkor nagy Simándy-rajongó volt – ad autogramot a művész. Simándyról természetesen sok-sok fénykép van forgalomban, de ez a kép igazi kuriózum, még soha nem publikálta senki:



És egy szintén most először látható felvétel, amely a koncert egy pillanatát idézi:

Mindkét képet Kanizsa legendás fotósa, Buzek Dénes készítette, akiről már szóltam röviden a Nagy Gáspárról szóló blogbejegyzésben,

Én ezzel a két fényképpel emlékezem meg Simándy József születésének 96. évfordulójáról – remélem, hogy nemcsak a kanizsai operakedvelők, de szerte az országban-világban élő Simándy-rajongók közül is sokan rátalálnak. Itt köszönöm meg Mili néninek, hogy rendelkezésemre bocsátotta ezt a két szép felvételt, s így közkinccsé tehetem őket.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kati !
Te mindent észben tartasz, és van is róla eg-egy kedves torteneted. Ezt is koszonom...

Kataliszt írta...

Köszi Éva, gondolom, Te voltál, megismerem a stílusodat :) Igyekszem ám, építgetek egy kis adatbázist ilyenekből...