Április elsején is Liszt!

2011. március 31., csütörtök

Holnap április elseje, ezért jutott eszembe, hogy a Liszt-bicentenárium évében Lisztet összeházasítsam a humorral.
Egy tündéri rajzfilmrészletet választottam erre a célra, amit már régóta ismerek és mindig nagyon jókat szórakozom rajta. Ezzel nyilván nem vagyok egyedül :), de most nézzük együtt!
Különösebben nem is kommentálom, olyan sok ötlet van benne. Csak annyit, hogy Liszt 2. rapszódiája a humor tárgya, s aki tervezte, rajzolta, rendezte, minden bizonnyal jól tud zongorázni.




Egyszer majd érdemes lenne kicsit hosszabban átgondolni a "Liszt és a humor" témát, azt hiszem, rengeteg érdekesség rejlik benne. Sok anekdota van forgalomban Lisztről, nem is beszélve a róla szóló karikatúrákról.

Forrás: super-conductor.blogspot.com

Nekem egy olyan általános képem van eddig Lisztről ebben a tekintetben, hogy igen, remek humorérzéke volt, sok öniróniával. Ugyanakkor humora inkább kesernyés volt, mély tragikum is rejlett benne, leszámítva természetesen ifjúkori "bohém" időszakát. 

5 megjegyzés:

eSKa írta...

Kedves Kata!
Olvasom ám a blogodat, de mostanság nem hagytam bejegyzést. Ne haragudj érte. Most, hogy láttam egy pályázatot egyik témáddal kapcsolatban, rád gondoltam. Hátha érdekel.

http://tollal.hu/mu/palyazat---liszt-ferenc-es-az-irodalom

Várom a következő zenéket és ismertetőket. Remélem, jól vagy.

A rajzfilm fantasztikus. Többször is megnéztem.

eSKa

Kataliszt írta...

Kedves eSKa, nagyon örülök, hogy megvagy :) és olvasol! Nem muszáj állandóan kommentelni, csak ha tényleg megérint valami, persze az embernek azért nagyon jól esik. És köszönöm a linket, nem vettem észre!

Unknown írta...

Katikám, nagyon ügyes vagy. Tanítasz minket. Köszönjük.
Hogy George Sandot idézted, eszembe jutott egy film (a címe most nem jut eszembe),
az írónő és a magromlott egészségű Chopin gyengéd kapcsolatáról szólt. Azt nem tudom, mennyire valósághű, de tetszett.
Biztosan tudod, hogy fellép a Müpá-ban Jonas Kauffmann. Elmégy?
Én ápr. 9-én a lányaimmal megnézem az Arénában Alföldi PASSIÓXXI rendezését.
Nagyon készülök már. Ezer éve nem jártam színházban. Úgy hiányzik.
Amikor Pesten dolgoztam, meg tanultam isteni darabokat néztem, főleg a Madáchban, Víg-
színházban.
Meg amíg dolgoztam, Kanizsán sem hagytam ki egy jó színházat, vagy a az én számomra
élvezhető hangversenyt.
Megöregedtem. Pont ezért öregedtem meg?

Unknown írta...

Látod, ezért is olvasom olyan szívesen írásaidat, blogjaidat. Egyrészt tisztellek a
kultúra lelkes ápolásáért, másrészt nekem élményt jelentenek.
Szia, Kati! További jó munkát!

Kataliszt írta...

Köszi Magdi! Örülök, hogy megnézed a Passiót, kíváncsi leszek a véleményedre!