Ma egész nap Erdősy Eugéniáról szóló sorozatomon dolgoztam, és ki is ment a fejemből a Valentin-nap. Bár már alig egy óra van hátra belőle, gyorsan felteszek egy szép áriát egy nagyszerű énekessel, jó lesz ezt hallgatni holnap, holnapután is!
Én most nem a szerelmesek napjaként utalok erre a jeles napra, hanem egyszerűen csak mint névnapra. Így jutott eszembe a romantikus operairodalom egyik alakja, aki még csak nem is főszereplő, de van egy gyönyörű áriája. Ő Margit bátyja, Valentin, aki háborúba készül s az ég oltalmát kéri húgára Gounod: Faust című operájában..
A remek és nem mellesleg nagyon dekoratív orosz bariton, Dmitrij Hvorosztovszkij énekel.
Hölgyek, lehet sóhajtozni! :))
5 megjegyzés:
Hihetetlen, hogy mindig eltalálod az adott énekest akit hallgatok :) Hvorosztovszkij is nagy kedvencem és azon kívül, hogy egy fantasztikus hang birtokosa igencsak jóképű is! :)
1-2 éve dobott piacra egy Mozart Don Giovanni DVD-t ahol a csábító és Leporello szerepét is énekli... most megtaláltam a youtube-n, de korábban már kerestem a DVD-t is... szerintem érdemes belenézni ;) http://www.youtube.com/watch?v=Yy4smzr__kY&feature=BF&playnext=1&list=QL&index=1
Hű Ági, ez egészen fantasztikus! Még nem ismertem, kösz!!! Kedves olvasók, Ti is nézzetek bele!
Igazán nincs mit, bár az általam látott legzseniálisabb Leporello Bryn Terfel volt a sokkal egyszerűbb rendezésű ferrarai előadáson, amit Claudio Abbado vezényelt 1997-ben. :)
http://www.youtube.com/watch?v=FOeC5N1fVJ8
Hihetetlen, hogy mostanában minden asszociációm vége a Don Giovanni, bár a szakdolgozatomat már majdnem egy éve leadtam! :D
Én most láttam a Mezzón Salzburgból Erwin Schrott-tal. Hát, a rendezésen lehetne vitatkozni, de Schrott remek volt színészileg is. Most láttam először teljes operaszerepben. Hanem Terfel sem lehet semmi ebben a szerepben!
Amúgy jó "kis" téma lehetett a Don Giovanni szakdolgozatnak!!!
Én sajnos csak részleteket láttam a Salzburgiból Schrottal, de a rendezés valóban nem volt túl meggyőző... főleg amikor ott lövik magukat az erdőben és hasonló történetek... szerintem ennek nincs helye egy operában, akármennyire is modernek vagyunk...
A konkrét témám nem a Don Giovanni volt, hanem a "d-moll, mint karakterhangnem Mozart műveiben" aminek szerves része volt a D.G nyitány is, de írtam még az Éjkirálynő áriáról a KV 466.-os d-moll zongoraversenyről és a Requiemről is. :)
Megjegyzés küldése